El 20 d'abril presentem l'exposició Supo-supo amb el pallarès i us demanem una petita col·laboració!!

Hola a tots,

Aquest any no hem editat nou conte, però us hem preparat una sorpresa encara millor!

El 20 d'abril presentarem a Sort l'exposició "Supo-supo amb el pallarès". Una exposició destinada a tots els públics, on els més petits podran jugar i aprendre i els més grans saber una mica més de la nostra parla.

L'exposicó està gairebé acabada, però si estimeu el pallarès, us convidem perquè ens ajudeu a acabar-la!

La proposta és que ens feu arribar una gravació de veu, en format mp3 i que podeu fer des del vostre mòbil, no superior al minut de durada, explicant-nos alguna experiència o anècdota amb una paraula o frase pallaresa. És important que digueu d’on sou i la vinculació que teniu amb el Pallars.

Hi pot participar tothom: nens, grans, padrins, pallaresos d’arrel, pallaresos d’adopció, pallaresos de cor. Aquí teniu tres exemples. N’esperem molts més.

* Hola, sóc la Marta i sóc d’Altron. Una de les paraules pallareses que més m’agrada és FATO. Vaig descobrir que era pallaresa quan estudiava a la Universitat. Un dia sopant amb un noi de les Terres de l’Ebre, ell va dir: quin fato!! I jo no vaig entendre-ho. I resulta que, a la Terra Alta, fato vol dir un tip de menjar o haver-hi molt menjar. Al Pallars és diu a una persona tonta, ruca, carallot.

* Hola, sóc el Jaume, sóc de Mataró i fa 12 anys que visc i treballo al Pallars. En arribar em va sorprendre el verb FARGAR. Mai l’havia sentit i m’agrada molt. A Mataró no tenim cap paraula amb aquest significat.

* Bones, sóc el Felip i sóc gironí. Fa 23 anys que estic casat amb una pallaresa i una de les expressions que sempre diu la meva dona i que jo he adoptat és: MAI TANT!

Podeu enviar els àudios a info@parlapallares.cat, fins al 5 d’abril de 2013.

L’exposició s’inaugurarà el dia 20 d’abril a Sort (Oficina de Turisme) i després viatjarà a diferents municipis del Pallars i de la resta de Catalunya.